איך להתכונן לצילומי תדמית ?

בעולם העסקי התחרותי, כל יתרון ולו הקטן ביותר על פני המתחרים יכול להיות משמעותי ביותר. אחת הדרכים המוצלחות ביותר לשדרג את התדמית העסקית היא בעזרת צילומי תדמית ממוקדי שיווק הנעשים באופן מקצועי. כדי להפיק את המקסימום מצילומי תדמית כדאי לעשות מספר הכנות מראש. איך להתכונן לצילומי תדמית ? למה חשוב לשים לב? לתשובות, המשיכו לקרוא. 

איך להתכונן לצילומי תדמית – פגישה מקדימה

צילום תדמיתי שונה במהותו מסוגים אחרים של צילומים מכיוון שמדובר בהעברת מסרים שיווקיים מובהקים דרך התמונות. כדי לוודא שהתדמית המקצועית אשר מועברת דרך התמונות תואמת למיתוג של העסק חשוב מאוד לקיים פגישה מקדימה עם הצלם. במסגרת הפגישה יש להחליט מה מטרת התמונות ולענות על שאלות כגון:

  • מה מהות ואופי העסק והאנשים מאחוריו?
  • מה מבדיל בינם לבין עסקים אחרים בתחומם?
  • היכן העסק פועל?
  • מה קהל היעד?
  • האם התמונות יופיעו רק באתר של העסק? האם גם ברשתות חברתיות? מקומות אחרים ברשת?
  • האם הן מיועדות לפרסומים בעיתונות כתובה? (כולל פליירים, וחומר פרסומי ושיווקי דומה)
  • כמה אנשים יצולמו? היכן?
  • מה הדגשים השיווקיים החשובים ביותר?
  • האם יש צורך ביותר מסוג אחד של צילומי תדמית (עוד על כך בהמשך)?

יחד עם הצלם, יש להחליט על הכיוון הוויזואלי והשיווקי שצילומי התדמית יקבלו. צלם תדמית מקצועי ידע לכוון את המצולמים בכל הנוגע לתלבושות, איפור ושיער, לוקיישן וסוג התמונות המומלץ.

איך להתכונן לצילומי תדמית – 3 סוגים של צילומי תדמית

ישנם שלושה סוגים עיקריים של צילומי תדמית. לא פעם, מומלץ לצלם יותר מסוג אחד של צילומי תדמית כדי לקבל תמונות שניתן לשלב במקומות פרסומיים ושיווקיים שונים. שלושת הסוגים של צילומי התדמית הם:

  1. פורטרט – צילום תדמית קלאסי המצולם לרוב על רקע לבן. התמונה נעשית כשפניו של המצולם במרכז והם הפוקוס, הצילום הוא מהמותן ומעלה או מאזור החזה ומעלה.
  2. צילום מבוים – לרוב של כל הגוף, נעשה בסטודיו וכולל אביזרים ופוזה שמרמזת על אופי העסק. למשל עורכת דין תצולם כשהיא בחליפת בית המשפט, תופרת מול מכונת התפירה שלה, שף בבגדי הטבח שלו עם אביזר או שניים מן המטבח וכדומה.
  3. צילום בבית העסק – יכלול זוויות רחבות יותר ודרכו ניתן לראות מעט ממקום העבודה למשל צילום מטפל אלטרנטיבי בסטודיו שלו, נגר בבית המלאכה ועוד.

איך להתכונן לצילומי תדמית – תלבושות וסטיילינג

חלק מהשיחה המקדימה עם הצלם תכלול שיחה על סטיילינג ולבוש. מומלץ לבחור 3-4 תלבושות שונות המתאימות ללוקיישן ולאופי הצילומים. חשוב לוודא כמובן שהבגדים מגוהצים ונקיים וכמובן במידה הנכונה והמחמיאה ביותר. יש לבחור סטיילינג המתאים לאופי העסק. כך למשל רואי חשבון ועורכי דין יבחרו בסטיילינג שמרני, מעצבים ואומנים יכולים לבחור בסגנונות נועזים יותר – הכל בהתאם לתדמית שנרצה לשדר.

איך להתכונן לצילומי תדמית – איפור, טיפוח ושיער

למצלמה מקצועית יש נטייה להדגיש כל פרט ופרט בתמונות (ניתן כמובן להיעזר בעריכה דיגיטלית לשיפור ושיפוץ). כדי להיראות מקצועיים ואסתטיים במסגרת צילומי תדמית חשוב להגיע נקיים, מסודרים ומוכנים ליום צילומים.

נשים – מומלץ להקפיד על שגרת טיפוח העור והשיער, ציפורניים והסרת שיער.

גברים – יש להגיע מגולחים ולאחר תספורת.

איפור ועיצוב שיער מקצועי יכול להיות ההבדל בין תמונות מרשימות במיוחד לתמונות רגילות לחלוטין. עבור נשים כמובן, וכן – גם גברים, איפור יכול להעלות צילומי תדמית בכמה דרגות. מרבית צלמי התדמית המקצועיים עובדים עם מאפרים ומעצבי שיער, מומלץ לשקול בחום את המלצותיהם (כמובן שניתן להביא מעצב או מאפר משלכם). לא מומלץ להסתמך על כישורי האיפור ועיצוב השיער האישיים שלנו שכן איפור עבור צילומי תדמית ועיצוב שיער שמתאים לצילומים לא דומה לאיפור ושיער ביומיום.

איך להתכונן לצילומי תדמית – להגיע רעננים ושבעים

כדי להפיק את המקסימום מצילומי התדמית, חשוב להגיע ליום הצילומים כשאנחנו אחרי שנת לילה טובה (לא כדאי למשל לקבוע את הצילומים אחרי אירוע שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה) וארוחה משביעה. חשוב להגיע רעננים, שבעים ומוכנים ליום (לעיתים מלא) של עמידה, ישיבה, התרוצצות קלה וריכוז. כדאי מאוד לקבוע מראש הפסקות לבחינת התמונות והתאמות אם נדרש, הפסקת צהרים קלה ומנוחה במידה ויהיה צורך.

איך להתכונן לצילומי תדמית – תהנו מהחוויה!

כל ההכנות, העצות והטיפים על איך להתכונן לצילומי תדמית מחווירים לאומת האלמנט החשוב ביותר בכל תמונה ותמונה – הבעת הפנים והמבט. תמונות, במיוחד בעדשת מצלמה מקצועית, לוכדות לא רק רקע וביגוד אלא במיוחד את הבעת הפנים של המצולם והמבט שלו. כשאנחנו מחייכים חיוך מאולץ, הדבר יורגש בתמונות, אם אנחנו לא נינוחים בפוזה שאנו עומדים בה, התמונות ישקפו דווקא את אי הנוחות. כדאי להגיע ליום הצילומים כשאנחנו מוכנים לחוויה מהנה, להשתדל ליהנות מתשומת הלב שמופנית אלינו ומההתמקדות בנו. ככל שנהנה יותר מהיום הזה כך התמונות יצאו איכותיות יותר וישקפו בצורה טובה יותר את הקונספט המקצועי שבחרנו להציג דרכן.

Mothers
Mothers