מהי מתיחת בטן היקפית – כל המידע

פגעי הזמן, עליה וירידה במשקל לאורך השנים, הריונות ולידות וגם גנטיקה – משפיעים על מראה הבטן שלנו. עור רפוי באזור הבטן, שרירים חלשים, שומן עיקש בגב, ישבן נפול ו"ידיות אהבה" שמסרבות להיעלם יכולים לגרום למראה מבוגר ולא אסתטי. ניתוח מתיחת בטן היקפית הוא פתרון מצוין לכל מי שרוצה להחזיר לעצמו את מראה הבטן השטוחה והנאה בשילוב פיסול הגוף למקסימום תוצאות אסתטיות.

למי מתאימה מתיחת בטן היקפית?

מתיחת בטן בהסדר גודל של מתיחה היקפית מתאימה במיוחד למי שעבר ירידה משמעותית במשקל וסובל מעודפי עור ושומן עיקש באזור הבטן, הישבן, הגב התחתון והירכיים. כמו כן, הניתוח מתאים למי שעברה הריונות שהותירו את הבטן שלה מדובללת ומשתפלת בעקבות החלשות שרירי הבטן התחתונה. הניתוח לא מתאים למי שרוצה לרדת במשקל ולא יתאים גם למי שלא סובל מעודפי עור משמעותיים ובעיות בשרירים באזור. עבור מטופלים מן הסוג השני, הרופא יוכל להתאים ניתוח קל יותר עם תוצאות מצוינות ותקופת החלמה קצרה יותר כמו למשל מיני מתיחת בטן.

איך מבצעים מתיחה היקפית?

מתיחת בטן היקפית היא פרוצדורה נרחבת לעיצוב ופיסול הבטן בה ניתן לשלב גם את הישבן, הירכיים והגב. המתיחה כוללת לא פעם גם שאיבת שומן, הידוק שרירים, הזרקת שומן עצמי (לישבן לצורך פיסול שלו) וטכניקות נוספות לעיצוב הגוף. אחרי המתיחה מתקבל מראה מהודק יותר של כל אזור הבטן התחתונה, הישבן והירכיים, “ידיות האהבה" והגב התחתון.

הניתוח נמשך כשלוש שעות תחת הרדמה מלאה ודורש אשפוז להשגחה. מדובר בהליך לא פשוט אשר מבוצע אך ורק על ידי כירורגים בעלי ניסיון בתחום הפלסטיקה. ניתן לשלב במתיחת הבטן תיקון בקע טבורי, הידוק שרירים רפויים לאחר הריונות, הרמת ופיסול הישבן, הידוק עור בירכיים ועוד. בסופו של התהליך מתקבל מראה צעיר יותר, מהודק יותר ואסתטי יותר של כל אזור הגוף התחתון.

לפני הניתוח

בשבועות לפני הניתוח לא מומלץ לעשות דיאטה מכל סוג אלא לאכול ארוחות מלאות ומאוזנות. כמו כן, יש להפסיק לעשן (להפסיק לחלוטין לא להפחית) לפחות 3 שבועות לפני הניתוח שכן עישון יכול להפריע למהלך ההחלמה ולגרום לסיבוכים. יש להכין את הבית לחזרה מבית החולים כולל כיסא שניתן לשים באמבטיה, בגדים נוחים ולא צמודים וכדומה. חשוב מאוד שיהיה מישהו בבית לפחות בלילה הראשון ועזרה קבועה (הכנת ארוחות, מקלחת, תחזוקת הבית וכד') לפחות לשבוע.

החלמה

לאחר הניתוח מקובל להישאר להשגחה בבית החולים לפחות יום אחד אם כי מרבית הרופאים לא ישחררו את המטופל אלא לאחר 3 ימים וברגע שהוא יכול ללכת מעט וכל המדדים שלו תקינים. אזור הניתוח יהיה חבוש ויוחדרו נקזים אשר יוצאו על ידי הרופא לאחר מספר ימים. מומלץ מאוד לקחת חודש חופשה מן העבודה ואין לבצע כל פעילות גופנית אלא לאחר שהרופא מאשר זאת. הרופא ינחה אתכם לגבי שיכוך כאב, תנוחות מסוימות ותנועה שלא תפריע לתהליך ההחלמה ולא תקשה על חזרה איטית ומתונה לשגרה. לאחר שחודש וחצי ניתן להסיר את חגורת הבטן. התוצאות המלאות והיפות של הניתוח יראו רק לאחר מספר חודשים כאשר הנפיחות תרד לחלוטין ותהליך ההחלמה יושלם במלואו.

חגורת בטן אחרי הניתוח

לאחר הניתוח, יש ללבוש חגורת בטן לפחות חודש וחצי. את החגורה יש להסיר רק כדי להתרחץ (אלא אם כן הרופא מנחה אחרת). תפקידה של החגורה הוא ליצור לחץ מתון על שרירי הבטן והעור. הלחץ מאפשר להקטין את החלל בין רקמת השריר לשומן והעור ולמנוע סכנה של הצטברות נוזלים עודפים וזיהום. כמו כן, החגורה מאפשרת ריפוי מהיר יותר של התפרים כי היא מורידה מהם את הלחץ הטבעי של החזקת הרקמות. החגורה לא אמורה להכאיב ויש מטופלים שאפילו ממשיכים להשתמש בה גם אחרי שהרופא התיר להסיר אותה כי היא עוזרת לתמוך בשרירי הגב ומפחיתה את חוסר הנוחות בזמן תקופת ההחלמה.

תופעות לוואי וסיכונים

כמו כל ניתוח, גם למתיחת בטן היקפית ישנן מספר תופעות לוואי וסיכונים שישי לתת עליהם את הדעת:

  • שטף דם ובצקות – תגובה טבעית של גוף האדם להליכים כירורגיים, עוברים מעצמם ברוב המקרים לאחר מספר ימים עד כשבוע וחצי. הנפיחות תרד לחלוטין לאחר מספר חודשים כאשר תהליך הריפוי יושלם.
  • קושי בנשימה – הידוק השרירים והשימוש בחגורת בטן עשוי להכביד מעט על הריאות. התוצאה היא מספר ימים של נשימה קשה ומעיקה. במקרים נדירים הקושי יחמיר ויתפתח לדלקת ריאות. כדי למנוע זאת מומלץ להשתמש בחגורת בטן גם לפני הניתוח כדי להרגיל את הריאות לפעול תחת לחץ.
  • צלקת – לאחר הניתוח תישאר צלקת שתתבהר עם הזמן אך לא תעלם לחלוטין. ניתן בהחלט להקטין אותה על ידי שימוש בקרמים ייעודיים וטיפולים נוספים בהמשך לאחר תום ההחלמה.
  • סיכוני הרדמה כללית וזיהום – יש לעשות את כל הבדיקות שהרופא מבקש ולמלא אחר כל הוראותיו לפני ואחרי הניתוח כדי למזער ככל שניתן את הסיכון לזיהום ואת הסיכונים שבהרדמה כללית.

כמה עולה מתיחת בטן היקפית?

המחיר של הניתוח מתחלק בין שכר המנתח להוצאות האשפוז. רוב בתי החולים יגבו סכום של כ-15 אלף שקלים עבור הניתוח בעוד שמנתחים לוקחים כ-20 אלף ומעלה עבור שירותיהם. כמובן שככל שבית החולים יוקרתי יותר (למשל בתי חולים פרטיים) וחדיש יותר כך המחיר יעלה. באופן טבעי, מנתח פלסטי מומחה בתחומו ובעל ניסיון ומוניטין יבקש שכר גבוה יותר.

Mothers
Mothers