האם יש סימנים שמראים שאני במשבר נפשי?

מרגישים ברע? לא בטוחים מה קורה? עברתם בדיקות והכל תקין אבל התחושות לא עוברות? יכול להיות שאתם בתחילתו של משבר נפשי. לקשיים נפשיים עמוקים ישנם סימנים מקדימים שחשוב מאוד להכיר. טיפול מקצועי יכול לעזור לכל מי שסובל ממשבר נפשי לצלוח את התקופה הקשה ולחזור לחיים מלאים.

חרדה ומחשבות טורדניות – פחד וחשש הן תגובות טבעיות למצבי לחץ, חרדה ומחשבות טורדניות שלא פוסקות לאורך זמן יכולות להצביע על תחילתו של משבר. חרדה היא לא חשש רגיל אלא מכלול של תסמינים פיזיולוגיים ומחשבתיים שמשתקים את הסובל ממנה ולא מרפים. חרדה מלווה לא פעם בלחץ בחזה, קושי בנשימה, הזעה, רעידות, סחרחורות ותחושת פחד. החרדה יכולה להמשך מספר דקות ויכולה ללוות את הסובל ממנה שעות או ימים ברציפות. חרדה ומחשבות טורדניות שלא פוסקות נוטות להופיע יחד ולהזין אחת את השניה.

קשיי שינה וסיוטים – אם אתם מתקשים לישון לילה רצוף, מתעוררים ולא מצליחים לחזור לישון, חווים קשיי הירדמות או סיוטים עצם חוסר השינה יכול לעורר קושי נפשי. במרבית המקרים, קשיי שינה הם סימן מקדים להופעתו של מדבר נפשי. כמובן שגם לחץ ומתח זמני יכולים לגרום לקשיי שיינה אך אם המצב אינו משתפר ובמיוחד אם הוא מלווה בתסמינים אחרים מן הרשימה הזאת, ייתכן ואתם בתחילתו של מדבר נפשי.

קושי בביצוע פעולות יומיומיות – מתקשים לקום בבוקר מהמיטה? להתקלח? לאכול? לא מצליחים לגייס כוחות לביצוע פעולות פשוטות שבעבר היו קלות וזריזות? קושי בביצוע פעולות יומיומיות יכול להיות סימן למגוון מצבי קושי נפשי למשל דיכאון, הפרעות במצב הרוח, הפרעות אישיות מסוימות ועוד. אדם שמאבד את היכולת להתמודד עם פעולות פשוטות וודאי אינו יכול להמשיך בשגרת חייו. התוצאה היא העמקה של המשבר בשל בידוד חברתי, אובדן פרנסה, אובדן זוגיות ועוד.

שינויים קיצוניים במצב הרוח – לסובלים ממשבר נפשי ייתכנו שינויים קיצוניים במצב הרוח ותגובות חסרות פרופורציה למצבים יומיומיים. משבר נפשי יכול להוביל לאיבוד השליטה הרגשית ולתגובות כמו התפרצויות זעם, התקפי בכי, דאגה וחשש חסרי בסיס עד לכדי חרדה ועוד. לפעמים התגובות אינן פרופורציונליות למתרחש

סימנים פיזיולוגיים למשבר נפשי – לבסוף, ישנם כמה סימנים פיזיולוגיים למשבר נפשי למשל: כאבי שרירים ומתח שרירים גבוה, בעיות עיכול, הזעת יתר, סחרחורות, תשישות גופנית, כאבי ראש טורדניים, דפיקות לב וכאבים בחזה ועוד.

Mothers
Mothers