מהי מתיחת בטן?

שם עורך

עורך ראשי באתר mothers.co.il

מהי מתיחת בטן

אם מצאת את עצמך תוהה מהי מתיחת בטן והאם את זקוקה לה, מאמר זה יעשה עבורך סדר בדברים. מתיחת בטן היא ניתוח אסתטי שמטרתו להסיר עודפי עור ושומן מהבטן, ולחזק את שרירי הבטן שנחלשו או התרחבו עם השנים. מתיחת בטן מיועדת בעיקר לנשים שחוו שינויים דרמטיים בגופן, כמו אחרי לידות או ירידה משמעותית במשקל, מה שגרם לעור עודף בבטן ולרפיון של השרירים.

הניתוח מתאים במיוחד לנשים המנסות לשפר את מראה הבטן שלהן באמצעות דיאטה או פעילות גופנית, אך אינן מצליחות להסיר את העור העודף או לחזק את השרירים שמתחתיו בצורה מספקת. חשוב לדעת כי הניתוח אינו תחליף לדיאטה או ספורט, אלא מציע פתרון לעור הרפוי ולשרירים שלא חזרו למצבם הקודם.

ניתוח זה מסוגל להעניק מראה אסתטי ומוצק יותר לבטן ולהשיב לך את תחושת הביטחון העצמי. אולם, כמובן, שחשוב, בשלב הראשון, להתייעץ עם רופא מומחה שיבחן את מצבך ויוכל לקבוע האם מצבך מצריך ניתוח.

כיצד מתבצע הניתוח?

התהליך מתבצע בהרדמה כללית בכדי להבטיח שלא תחושי כל כאב. המנתח יבצע חתך באזור התחתון של הבטן (לרוב, לאורך קו הביקיני) כך שהצלקת תהיה מוסתרת ככל האפשר.

בשלב הראשון, יוסרו עודפי השומן והעור מהבטן התחתונה. לאחר מכן, המנתח ימתח ויחזק את שרירי הבטן שייתכן ונחלשו בעקבות הריונות או ירידה דרסטית במשקל. כאשר מדובר במתיחת בטן מלאה, הניתוח יכלול גם הסרת עור מהבטן העליונה, בעוד שבמתיחת בטן חלקית, יטופל רק האזור התחתון של הבטן.

לאחר שהמנתח מסיים לחזק את השרירים ולהסיר את העור העודף, ייסגר החתך בעזרת תפרים, ויתכן גם שתצוידי בחבישה שתסייע לך בהחלמה. חשוב לדעת שההחלמה מהניתוח כזה עשויה להימשך גם מספר שבועות, ולכן – יש להיערך לכך בהתאם.

מה ההבדל בין מתיחת בטן מלאה למתיחת בטן חלקית?

כדי להבין לעומק מהי מתיחת בטן יש להבחין בין מתיחת בטן מלאה לחלקית. מתיחת בטן מלאה היא ניתוח מקיף יותר, שמיועד לנשים שיש להן עודפי עור ושומן גם בבטן העליונה וגם בתחתונה. במהלך הניתוח, המנתח מסיר עודפי עור משני האזורים, מחזק את השרירים הרפויים לאורך כל קו הבטן, ולעיתים, אף מבצע התאמה מחדש של מיקום הטבור.

לעומת זאת, מתיחת בטן חלקית מתמקדת רק באזור הבטן התחתונה, ולכן, מדובר בניתוח פחות "רציני". אם את סובלת מעור רפוי רק בחלקה התחתון של הבטן ואין צורך לטפל בבטן העליונה, ייתכן שתתאים לך יותר מתיחת בטן חלקית.

הבחירה בין שני סוגי הניתוחים תלויה במצבך הפרטני ובהעדפותיך, וכמובן בהמלצותיו של הרופא המנתח. ההחלטה תתקבל על בסיס כמות העור העודף, מטרותיך האישיות, כמו גם בהתאם למראה הבטן שאת רוצה להשיג באמצעות הניתוח.

מהם הסיכונים והסיבוכים האפשריים בניתוח מתיחת בטן?

בדומה לכל פרוצדורה כירורגית, גם ניתוח מתיחת בטן נושא עימו מספר סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים, למרות שבמדובר בהליך בטוח יחסית כשהוא מבוצע על ידי מנתח מומחה. בין הסיכונים האפשריים ניתן למצוא זיהומים, הצטברות נוזלים באזור הניתוח או קרישי דם. חשוב מאוד להקפיד על הנחיות הרופא לאחר הניתוח ולוודא שאת שומרת על היגיינה נאותה בכדי לצמצם את הסיכונים להתפתחות זיהום.

כמו כן, ישנם סיכונים הקשורים לצלקות שעלולות להיות גלויות או לא אסתטיות. במקרה כזה, ניתן לשקול, בהמשך, טיפולי לייזר או טיפולים בשיטות אחרות לטשטוש / העלמת צלקות. במקרים נדירים, עלולים להיווצר סיבוכים כמו תחושת נמלול זמנית או קבועה באזור הבטן או החלמה איטית של החתך שיחה גלויה עם הרופא שלך תעזור לך להבין את כל ההיבטים, ולוודא שאת מוכנה ומבינה את כל התהליך..

כיצד לבחור את המנתח המתאים לניתוח מתיחת בטן?

בכל ניתוח, המנתח הוא המפתח העיקרי להצלחת ההליך, ולכן כדאי להשקיע זמן בבחירת רופא מנוסה ומוסמך. חפשי מנתח המתמחה בתחום הפלסטיקה שהוא בעל ניסיון מוכח בניתוחי מתיחת בטן. כדאי לבדוק המלצות וחוות דעת של מטופלות קודמות, ולוודא שהמנתח מקיים פגישות ייעוץ מקדימות שמטרתן להסביר לך מהי מתיחת בטן, איך היא מתבצעת ומה התוצאה שעתידה להתקבל. חשוב שתחושי בנוח עם המנתח ושיש לכם תקשורת טובה המתמשכת לאורך כל התהליך.

הבחירה הנכונה של מנתח תבטיח לך תהליך בטוח ורגוע, והתוצאה תהיה בטן מתוחה ויפה שמתאימה בדיוק לציפיותיך.

שם עורך

עורך ראשי באתר mothers.co.il

עוד על הכותב >

שם עורך

עורך ראשי באתר mothers.co.il

עוד על הכותב >