מה חשוב לבדוק כשמזמינים אינסטלטור הביתה?

בין אם את זקוקה לאינסטלטור לחירום או שאת מחפשת אינסטלטור לביצוע עבודות מורכבות יותר, חשוב לדעת שמדובר במקצוע הדורש מיומנות, ידע וניסיון. רגע לפני שמזמינים אינסטלטור ובטח שלפני שמחליטים את מי לקחת לביצוע עבודות גדולות כדאי לשים לב לכמה פרטים.

איך תבחרי אינסטלטור?

האם יש לאינסטלטור תעודה?

אינסטלציה היא מקצוע מורכב הדורש ידע, הכשרה ומיומנות. אינסטלטור לא מקצועי יכול לגרום נזק לצנרת וכלים סניטריים ואפילו נזקים גדולים לתשתיות אחרות בשל פיצוצי צנרת שלא הותקנה נכון. לפני שאת לוקחת אינסטלטור לביצוע כל עבודה, בקשי לראות תעודה.

האם יש לו המלצות?

כשאת מחפשת אינסטלטור חשוב לבדוק האם יש לו המלצות ולא רק לקבל טלפון ממישהו אחד. אם קיבלת את הפרטים של האינסטלטור דרך מכר או בן משפחה אז כדאי לבדוק האם שמו מופיע באתרים של בעלי מקצוע עם דירוג, האם יש לו תביעות נגדו בשל עבודה לא מקצועית (אפשר בחיפוש פשוט בגוגל) וכדומה. אפשר ורצוי לבקש טלפונים של ממליצים מאינסטלטורים שמוזמנים לעבודה גדולה.

האם הוא נמצא קרוב או בעיר מרוחקת?

ישנם אינסטלטורים שנותנים שירותים בכל הארץ, אין בכך בעיה כשמדובר על עבודה גדולה כמו החלפת צנרת שכן האינסטלטור יגיע אליכם ויבצע אותה בתיאום מראש. אך אם את צריכה עבודה "קטנה" כמו החלפת ברז או פתיחת סתימה כדאי לבחור אינסטלטור מהאזור. הסיבה לכך היא לוחות זמנים דחופים. אינסטלטור שנמצא במיקום מרוחק לא יוכל להגיע אלייך מהר ויכול להיות שתמצאי את עצמך ממתינה הרבה שעות ללא יכולת למשל להשתמש בשירותים בבית, או לפתוח את ברז המין הראשי. אינסטלטור מקומי עדיף למצבי חירום.

האם המחיר כולל מע"מ?

במיוחד כשמדובר על עבודות אינסטלציה גדולות ויקרות חשוב לשים לב להצעות המחיר של האינסטלטור ולבדוק האם היא כוללת מע"מ או לא. כמובן שעבור עסקין אין לכך משמעות אך אם מדובר על אדם פרטי שלא מקבל החזרים על מע"מ הרי שלפתע תוספת של מע"מ יכול להקפיץ את המחיר במאות שקלים אם לא אלפי.

מה לוח זמנים של האינסטלטור?

במיוחד בעבודות גדולות כמו החלפת צנרת, התקנות שונות והחלפת כלים סניטריים חשוב מאוד לבדוק מה לוח הזמנים של האינסטלטור ולקבוע איתו בהתאם. יש לבדוק כמה זמן הוא מעריך שתיקח העבודה, כמה שעות ביום הוא מגיע ומה קורה אם הוא לא מוסר את העבודה בזמן. אינסטלטור שלא יודע לענות על שאלו אלו או מסתפק ב:" יהיה בסדר, סמכי עלי" לא מקצועי ולא מומלץ.

האם הוא מספק התחייבות ואחריות?

כל עבודת אינסטלציה, למעט פתיחת סתימה חשוב שתכלול התחייבות ואחריות מצדו של האינסטלטור. אינסטלטור שלא מספק אחריות לעבודה שלו לא מומלץ. בנוסף, כשרוכשים ברזים, כלים סניטריים וכל ציוד הדרוש לביצוע עבודת האינסטלטור חשוב מאוד לקבל את פתקי האחריות והחשבוניות מהאינסטלטור ולשמור אותם אצלכם. חברות מספקות אחריות יצרן למקרה שהמוצר תקול או זקוק לתיקון.

הצעות מחיר

מאוד חשוב לבקש הצעת מחיר עוד בטלפון ורצוי בהודעה כתובה. שימי לב גם להצעות נמוכות מידי וגם לגבוהות מידי יחסית לממוצע. אינסטלטור שלא מוכל לתת לכל הפחות הערכת מחיר לפני שהוא מגיע לבצע תיקון לא מומלץ בכלל. חשוב לעשות השוואה בין מספר הצעות וכדאי גם לבדוק אונליין באתרים שמספקים מידע על מחירים של עבודות מהסוג שאתם צריכים. כדאי לקחת בחשבון גם מחירים של חומרי עבודה וכלים סניטריים ולבקש מהאינסטלטור כמובן לראות מספר אפשרויות בטווחי מחירים שונים.

Mothers
Mothers