מה חשוב לדעת על צילומי ניו בורן?

צילומי ניו בורן הם לרוב לתינוקות בני פחות משבועיים. ממש בקרוב, לפני שנשים לב, אותם תינוקות יגדלו, ילכו לבית הספר, יתגייסו לצבא ויבקשו להלוות את הרכב. צילומים אלה יכולים לתפוס רגעים יפים שלא יחזרו. אז מה הם צילומי ניו בורן? איזה סוגים קיימים? כיצד להבטיח שהצילומים ייצאו איכותיים והחוויה שלכם מהצילומים תהייה מזכרת בפני עצמה?

צילומי ניו בורן – מה הם?

צילומי ניו בורן הם אחד מסוגי הצילומים היחידים, שהצלם נושא ברוב האחריות של הצלחת הצילום. צילומים אלה מצריכים מהצלם לשים את בטיחותו של התינוק בראש סדר העדיפויות. היתרון הגדול בצילומים אלה הוא שההורים יכולים לשמש כעוזרים לצלם, להחזיק את התינוקות ולהצחיק אותם. ישנם שני סוגים עיקריים של צילומי ניו בורן:

  • צילומי ניו בורן בסטודיו לצילום – צילומים אלה מומלץ לעשות כאשר התינוק הוא בן לא יותר משבועיים.  בתקופה זו, התינוקות לרוב מאוד ישנוניים. בסוג צילום זה, מתמקדים בתינוק אשר עטוף בשמיכה, עטיפה כלשהי, כובע או סרטים צבעוניים. צילומי ניו בורן בסטודיו לרוב נמשכים עד 4 שעות כאשר ישנן הפסקות של האכלה ושינוי תנוחת התינוק. עריכה של תמונות אלה לרוב לוקחת יותר זמן כיוון שהיא מצריכה פוטושופ ספציפי עבור כל תמונה על מנת לקבל תמונות באיכות גבוהה.
  • צילומי ניו בורן בבית – צילומים אלה נעשית בסביבה יותר נינוחה. כמובן שישנו תינוק אשר ההתמקדות היא ברובה בו אך הכוונה היא לצלם תמונות טבעיות יותר בסביבה הביתית שלו. צילומים אלה לרוב דורשים מספר מפגשים של מספר שבועות כשכל מפגש הוא בין שעה לשעתיים. צילומים אלה מאפשרים ללכוד את החיבור שבין התינוק לבין בני המשפחה. תינוקות שזה עתה נולדו הם מופלאים וצילומים אלה לוכדים את האהבה ביניהם לבין המשפחה. הזיכרונות מתקופה ההתחלתית של התינוק הם לרוב די מטושטשים ולכן צילומי ניו בורן הם כה חשובים להורים ולתינוק.

תכנון צילומי ניו בורן

לפני שמתחילים לצלם, חשוב להבין את מטרת הצילום ולתכנן אותו. כל מידע שההורים יכולים לספר על התינוק, יאפשר לצלם להצליח במשימה. חשוב לקחת בחשבון את זמני ההאכלה והשינה של התינוק. כיוון שמדובר בתינוקות עד גיל שבועיים, קל מאוד להניח אותם בתנוחות שונות. הנטייה שלהם להתכרבלות היא יתרון בעת הצילום.

איך לגרום להצלחת צילומי ניו בורן?

ישנם מספר דברים שניתן לעשות על מנת להבטיח את הצלחת צילומי הניו בורן.

  • מוזיקה לאווירה – בעת צילומי ניו בורן, כדאי להשתמש במכונת רעש לבן או בצלילם אשר ירגיעו את התינוק.
  • ציוד תאורה – חשוב להשקיע בציוד תאורה שיתאים לסוג הצילום המבוקש. אור טבעי הוא נהדר עבור צילומי ניו בורן כיוון שהוא מוסיף גוון חם לתמונה. יש לנסות ליצור אור רך אשר יבטיח את איכות התמונה.
  • עריכה – עריכת התמונות לאחר הצילומים צריכה להיעשות על ידי עורך מקצועי, בעל ניסיון שיידע כיצד להפוך כל תמונה ליצירת מופת.
  • מצב הרוח – צילומי ניו בורן כדאי להיעשות בצורה רגועה ולא בלחץ. מצב רוחו של הצלם משפיעה על כל הסובבים ולכן ככל שהצלם יהיה יותר שלו, רגוע ובטוח בעצמו, כך הצילומים יתקדמו ויסתיימו בהצלחה.
  • תנוחת התינוק – כאשר מצלמים צילומי ניו בורן, ההתמקדות היא לרוב בקמטים הקטנים ובחלקים השמנמנים של התינוק. כדאי להציב את התינוק בתנוחה שתבליט דברים אלו.

צילומי ניו בורן – בחירת מצלמה

ישנם לא מעט סוגים של מצלמות אך לא כולן מתאימות לצילומי ניו בורן. סוגי מצלמות המאפשרות החלפת עדשות והן בעלי טווח ISO גבוה הן טובות במיוחד עבור צילומי ניו בורן. מצלמות ללא מראה גם הן מתאימות שכן ניתן לצלם בהן תוך שמירה על שקט ועל ידי כך להימנע מהפרעה למנוחת התינוק. בעזרת שתי סוגי המצלמות ניתן ליצור תמונות באיכות גבוהה.

צילומי ניו בורן – איך לבחור צילום מקצועי לצילומים? מכיוון שמדובר בצילומי מאוד אינטימיים, של תינוק קטן ומשפחתו הכי חשוב, לפני הכל, לבחור בצלם שיש לנו חיבור טוב איתו. צילומי ניו בורן הם חוויה מאוד נעימה כאשר עושים אותם בצורה רגועה, שלווה, ומקצועית. מאוד חשוב לבחור צלם שיש לו ניסיון בצילום תינוקות קטנים כל כך, שיודע איך לגשת לתינוק, איך לגרום להורים להרגיש נינוחים, בעל סבלנות רבה ואהבה לא רק למקצוע הצילום אלא גם לילדים

Mothers
Mothers