מחיר טיפול All-on-4

רפואת השיניים ותחום השיקום על גבי שתלים נהנה בעשרות השנים האחרונות מפיתוחים טכנולוגיים רבים. שלא כמו בעבר, כיום כל מי שזקוק לשיקום שיניים חסרות יכול ליהנות מהשתלת שיניים באיכות גבוהה מאוד ובמחיר נמוך מאי פעם. לפני פיתוח שיטות מתקדמות לטיפול בשיניים חסרות שימוש בתותבות היה נפוץ מאוד אך כיום שיטות כמו All-on-4 מאפשרות לשקם לסת שלמה באופן אסתטי, מהיר ופשוט יחסית. אך כמה עולה לעבור טיפול מסוג זה? האם המחיר באמת שווה את זה? מה היתרונות של השיטה ולמי היא מתאימה? כל התשובות בהמשך.

מזה All-on-4?

מדובר בשיטה לשיקום שורת שיניים שלמה ביום אחד. הפרוטוקול לשיטה זו פותח לפני כמה עשרות שנים על ידי רופא שיניים אשר חיפש דרך לשקם שיניים מרובות במינימום חוסר נוחות וזמן עבור מטופליו. מאז השיטה שוכללה ומבוצעת כיום בהצלחה מרובה בארץ ובעולם. בשיטה זו מורכב גשר על גבי 4 שתלים בלבד באופן שמאפשר שמירה על איכות עצמות הלסת ופונקציונליות גבוהה עבור המטופל. הטיפול נעשה במרביצת המקרים על ידי שני כירורגים בו זמנית תחת הרדמה מקומית (ניתן גם בהרדמה מלאה). זמן ההחלמה נחשב לקצר והחלמה באופן כללי לקלה יותר משיטות אחרות.

למי מתאים טיפול בשיטה?

שיטת All-on-4 מתאימה במיוחד למי שסובל מהיעדר שיניים רבות באחת או שתי הלסתות. פגעי הגיל והזמן היא הסיבה הנפוצה ביותר לאיבוד שיניים נרחב אך גם מחלות מסוימות, עששת ובעיות חניכיים, עישון ועוד. עבור מי שאיבד את מרבית שיניו מדובר בפתרון מצוין המספק תוצאות ברמה גבוהה מאוד בזמן קצר יחסית.

למי לא מתאים טיפול בשיטה?

השתלת שיניים בשיטה זו לא מתאימה לילדים וצעירים מכיוון שעל עצמות הלסת לסיים את התפתחותן וגדילתן לפני ביצוע הליכים דנטליים מורכבים. כמו כן, ישנן מחלות רקע אשר עשויות להשפיע על קצב ההחלמה של הגוף ועל אחוזי ההצלחה של השתלות שיניים באופן כללי. כך למשל, מי שסובל מאוסטאופורוזיס, מחלה ממארת פעילה, נוטל תרופות מסוימות המקשות על קצב ההחלמה ועוד. עבור מי שיש לו מחלות רקע חשוב מאוד לידע את רופא השיניים טרם התחלת הטיפול. לעיתים, הרופא יוכל להציע אלטרנטיבות או להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות ושיטות טיפול מדורגות כדי לבצע בכל זאת את ההשתלה בהצלחה למרות הרקע של המטופל.

מה היתרונות של השיטה?

לשיטת All-on-4 מספר יתרונות גדולים על פני אמצעי שיקום נרחבים אחרים:

  • מהירות – הטיפול נעשה ביום אחד, המטופל יוצא מן המרפאה כשכל השיניים בפיו מתפקדות. מדובר ביתרון עצום לאומת שיטות אחרות לשיקום נרחב של שורת שיניים שלמה.
  • 4 שתלים בלבד – בשיטה זו משתמשים כאמור במספר קטן מאוד של שתלים לשיקום שיניים מרובות. השימוש ב4 שתלים בלבד קל יותר עבור מטופלים, זמן ההחלמה קצר יותר ורמת אי הנוחות קטנה יותר לאומת שיטות אחרות הדורשות מספר שתלים רב יותר.
  • אסתטיקה – ברוב המקרים, מי שזקוק לשיקום של כל השיניים בפיו יאלץ לעבור לשימוש בתותבות. מדובר בפתרון פשוט וקל אך לתותבות חסרונות רבים כאשר הבולט הוא פגיעה באסתטיקה של הפנים בשל ספיגת עצמות הלסת לאחר שימוש ממושך. שיקום באמצעות אול און 4 הוא פתרון מצוין לכך מכיוון שהוא משאיר את עומסי הלעיסה התקינים והבריאים ללסת ומונע מן הגוף לספוג אותה.
מרפאת שיניים מומחים באשתלות

המאמר בחסות מרפאת שיניי מג'יק טאץ באשדוד

כמה עולה לעבור טיפול בשיטת All-on-4?

כפי שכולנו יודעים, השתלות שיניים וטיפולי שיניים מורכבים אחרים יכולים לעלות לא מעט. כמו כן, ישנם לפעמים הבדלים גדולים מאוד בין מחירונים של מרפאות שיניים בקופות החולים לבין רופאי שיניים פרטיים. במרבית המקרים, ההבדלים נעוצים לאו דווקא באיכות השתלים או אמצעי השיקום האחרים אלא דווקא במיומנות והמוניטין של הרופאים המבצעים את הטיפול.

כאשר מדובר בטיפול מורכב הדורש מיומנות וניסיון כמו אול-און-4, הרי שהמחיר של הטיפול ישקף בדיוק את זה. המחיר המינימלי של אול און 4 הוא כ-30 אלף שקלים ללסת אחת ויכול להגיע גם לכ-50 אלף שקלים כאשר מדובר במרפאה המתמחית בתחום. מכיוון שהפרוצדורה דורשת לא פעם שני רופאים כירורגים מומחים המחיר הוא בהתאם. שיטת אול און 4 מספקת תוצאות מאוד אסתטיות ופונקציונליות גבוהה, יש לה יתרונות גדולים מאוד על פני אמצעי שיקום אחרים. מי שעבר השתלת שיניים בשיטה זו יכול להעיד שאיכות החיים אחרי ההשתלה גבוהה משמעותית ובהחלט שווה את המחיר.

איך לבחור מרפאת שיניים לביצוע All-on-4?

All-on-4 היא שיטת השתלת שיניים מורכבת יחסית לשיטות אחרות ולכן בחירת הכירורג שיבצע את ההליך חשובה מאוד. בעוד כל כירורג שיניים יכול לבצע השתלות בודדות הרי ששיקום נרחב דורש ניסיון רב יותר וידע רב יותר בעולם השתלות השיניים. כאשר בוחרים מרפאת שיניים לביצוע ההליך חשוב מאוד לבדוק את רמת הניסיון של הרופאים שיבצעו את ההליך, לבחון את הרקע שלהם ולקבל המלצות ממטופלים שעברו את הפרוצדורה במרפאה. בנוסף לרופאים עצמם חשוב לבדוק גם את המוניטין של המרפאה עצמה – האם מדובר במקום בעל מכשור מתקדם? צוות תומך מקצועי? מסביר פנים ונעים? כמובן שפרמטר המחיר חשוב גם הוא אבל במקרה של השתלות שיניים מומלץ לתת לו משקל משני ככל הניתן. הדבר החשוב ביותר הוא לצאת עם תוצאה אסתטית לאחר הליך מוצלח.

Mothers
Mothers