מרפאת שיניים לילדים – למה חשוב לקחת ילדים לרופא שיניים?

שמירה על בריאות הילדים שלנו כוללת מתן תשומת לב להרבה מאוד תחומים שונים בחיים שלהם. אחד הדברים שהכי חשוב לשים לב אליו מגיל צעיר הוא בריאות השיניים של הילדים שלנו. אם אנחנו רוצים שלילדים שלנו יהיו שיניים בריאות אנחנו חייבים לעודד אותם לשמור על היגיינת פה כמו צחצוח שיניים והליכה לרופא שיניים אחת לכמה חודשים. מרפאת שיניים לילדים יכולה להיות מקום מעולה בו נדאג לבריאות של שיניי ילדנו.

מרפאת שיניים לילדים – למה חשוב לקחת ילדים לרופא שיניים
מרפאת שיניים לילדים – למה חשוב לקחת ילדים לרופא שיניים

מרפאת שיניים לילדים – מאיזה גיל כדאי להתחיל לקחת ילדים לרופא שיניים?

כדאי לנו לקחת את הילדים שלנו למתחם ייעודי של מרפאת שיניים לילדים כבר מגיל ינקות כאשר השיניים שלהם מתחילות לצמוח. רוב האנשים מתחילים לקחת את הילדים שלהם לרופא שיניים דווקא בגיל ארבע או שלוש וזה גם בסדר. כאשר אנחנו לוקחים את הילדים לרופא שיניים חשוב לשמור גם על שיני החלב וגם על החניכיים של הילדים. רופא השיניים יוכל לסייע לילדים שלנו ללמוד איך הם יכולים לשמור על בריאות השיניים שלהם כמו למשל צחצוח השיניים עם מברשת שיניים חשמלית פעמיים ביום או שלוש.

האם כל רופא שיניים יכול לטפל בילדים?

מרפאת שיניים לילדים היא מרפאה שמתמחה בטיפול בילדים. לא כל רופא שיניים יכול לטפל בילדים. בשביל לטפל בילדים ולהיות רופא שיניים לילדים רופאי שיניים צריכים לעבור התמחות מיוחדת ממש כמו אורתודנט או רופא שיקום לפה. התמחות זו נועדה לאפשר לרופאים להיות מוכנים יותר להתמודד עם הילדים ולטפל בהם.

רופא שיניים שיכול לטפל בילדים יכול לסייע לילדים שלנו להרגיש טוב יותר. כאבי שיניים הם אחד מסוגי הכאבים הגרועים ביותר שיש. כאשר לילד שלנו כואבות השיניים אסור להזניח זאת וכדאי לקחת אותו כמה שיותר מהר לרופא שיניים מומחה. לכאבי שיניים יכולים להיות הרבה סיבות כמו למשל דלקת, זיהום או חור בשן.

למה חשוב לקחת את הילדים גם לשיננית?

מרפאת שיניים לילדים כוללת מלבד רופא שיניים לילדים גם אנשי צוות נוספים כמו למשל שיננית. כאשר אנחנו דואגים לבריאות השן והחניכיים של הילדים שלנו חשוב לא לקחת אותם רק לרופא שיניים אלא גם לשיננית. השיננית מנקה את השיניים והיא מקפידה על ניקיון החניכיים וחלל הפה. בדרך כלל לרופא השיניים הולכים פעם בשנה לביקורת בשביל לראות שאין בעיות מיוחדות ולשיננית הולכים כל ארבע חודשים או חצי שנה בשביל לנקות את החניכיים, השיניים כל חלל הפה.

למה ילדים מפחדים מרופא שיניים?

מרפאת שיניים לילדים יכולה להיות מקום מפחיד עבור ילדים רבים. ילדים רבים חוששים ומפחדים ללכת לרופא שיניים. ילדים מפחדים שהביקור אצל רופא השיניים יהיה כואב או טראומטי והדרך להתמודד עם זה היא להעניק לילדים חוויות חיוביות אצל רופא השיניים. כאשר אנחנו לוקחים את הילד שלנו לרופא חשוב לשדר להם רוגע ושלווה ולומר להם שהרופא נחמד ובא לעזור להם ולא להפחיד אותם מהטיפול שהם עומדים לעבור.

ילדים רבים מפחדים מרופא שיניים בגלל שאנחנו ההורים שלהם משדרים להם לחץ ופחד. אם אנחנו רוצים לאפשר לילדים שלנו חיים ללא פחד מרופא שיניים אנחנו חייבים לשדר להם שאנחנו לא מפחדים מרופא שיניים ושרופא השיניים שלהם הוא איש טוב ונחמד שלא יפגע בהם. חשוב לבחור ללכת לרופא שיניים שיש לו כימיה טובה עם ילדים ושהוא יכול להסתדר גם עם הילדים שלנו.

דר טלי גזית אורתודנטית
ד"ר טלי גזית-רפפורט מומחית לאורתודונטיה - מיישרת שיניים לילדים במרפאה בתל אביב

איך אפשר להתמודד עם פחד של ילדים מרופא שיניים?

לילדים רבים יש פוביה של ממש מרופאי שיניים וממקומות כמו מרפאת שיניים לילדים. אם אנחנו רוצים להתמודד טוב יותר עם פחד של ילדים מרופא שיניים אנחנו חייבים להכין אותם פסיכולוגית לביקור במרפאה ולומר להם שרופא השיניים בא לטפל ולעזור להם. אם אנחנו רוצים שהגישה של הילדים שלנו לרופא השיניים תהיה חיובית כדאי לנו לקחת אותם אפילו לפסיכולוג שמתמחה בחרדות בשביל שהוא יסייע להם להתמודד עם החרדה. אפשרות נוספת היא ביצוע טיפול השיניים בילדים באמצעות גז צחוק או הרדמה.

איך אפשר למנוע מילדים עקירת שיניים?

מרפאת שיניים לילדים היא מקום בו מבצעים את כל סוגי טיפולי השיניים לילדים. אחד הטיפולים הקיצוניים יותר שילדים יכולים לעבור בשיניים שלהם הוא עקירת שיניים. בשביל למנוע מהילדים שלנו להגיע ממצב שיעקרו להם שיני חלב או שיני קבע חשוב מאוד שהם יקפידו על צחצוח שיניים לפני השינה ובבוקר. עוד חשוב לשים לב שהילדים שלנו לא מפריזים באכילה של ממתקים שיכולים לגרום לריקבון וחורים בשן.

וטיפולים אורתודנטיים

מרפאת שיניים לילדים יכולה לספק בין שאר הטיפולים שהיא מציעה גם טיפולים אורתודנטיים. טיפולים אורתודנטיים הם טיפולים קוסמטיים לחלל הפה ולשיניים. טיפולים אלו נועדו ליישר שיניים ולהקטין את הרווח בין שן אחת לשן שנייה. טיפולים אלו מותאמים אישית לכל ילד וכל מטופל. הטיפולים עצמם יכולים לקחת מספר חודשים ואפילו מספר שנים.

לעיתים משך הטיפול האורתודנטי תלוי קודם כל במידת שיתוף הפעולה של המטופל עם הטיפול. בשביל שטיפול אורתודנטי יעבוד ילדים צריכים ללבוש רסן, טבעות וגשר ופלטה. ילדים רבים חוששים ללבוש גשר על השיניים כאשר הם הולכים לבית הספר בגלל הסטיגמה החברתית והצחוק של חברי הכיתה שלהם. חשוב להבין את הילדים ולעודד אותם לשתף פעולה עם הטיפול.

באיזה גיל מומלץ להתחיל טיפול אורתודנטי?

מרפאת שיניים לילדים שמספקת טיפולים אורתודנטיים בדרך כלל תתחיל לטפל בילדים בגיל העשרה. בשביל לבצע טיפול אורתודנטי צריך שכל שיני החלב של הילדים יפלו ויתחלפו בשיני קבע. לרוב נהוג להתחיל בטיפולים מסוג זה סביב גיל 12 או 14. הטיפול עצמו מותאם אישית לכל ילד ולמבנה השיניים והפה שלו. לעיתים יש ילדים שצריכים לעבור טיפולים מורכבים יותר כמו עקירת שיניים כמו הליכה עם רסן וטבעות על השיניים.

יתרונות של מרפאת שיניים ייעודית לילדים

מרפאת שיניים לילדים היא בעלת יתרונות רבים לילדים. כאשר אנחנו רוצים להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר לשיני הילדים שלנו חשוב מאוד להשקיע באיכות טיפול זה. טיפולי שיניים שניתנים על ידי רופא מומחה לשיני ילדים הם טיפולים טובים יותר. למרבה הצער במהלך הילדות ילדים רבים "לומדים" לפחד מרופא השיניים בגלל חוויות כואבות שהם חווים בטיפולים אצלו.

כאשר ילדים מפחדים מרופא השיניים בילדות הם בדרך כלל יגדלו להיות מבוגרים שפוחדים מטיפולי שיניים דבר שעלול להפריע לטיפול בפה שלהם. אם אנחנו רוצים שלילדים שלנו יהיה קל ללכת לרופא שיניים אנחנו צריכים לקחת אותם לרופא נעים ומסביר פנים שייצור אצל הילדים שלנו זיכרון ורושם חיובים מרופא השיניים.

בסופו של דבר כאשר אנחנו לוקחים את הילדים לרופא שיניים אנחנו עושים את הדבר הנכון כהורים. חשוב מאוד לבחור ללכת לרופא שיניים מומחה שהוא אמין ומקצועי. ככל שרופא השיניים לילדים יהיה בעל דמות נעימה יותר כך הילד ייהנה יותר מהביקור אצל הרופא וירוויח ממנו יותר.

Mothers
Mothers