מיצוק עור הבטן, מה זה אומר?

שם עורך

עורך ראשי באתר mothers.co.il

מיצוק-עור-הבטן

למה עור הבטן מדלדל? עור הבטן שלנו חשוף לאותם פגעים כמו העור בכל אזור אחר – פגעי הגיל והזמן, החלשות העור בשל תזונה לא בריאה, חשיפה לשמש וזיהום אוויר ועוד. בנוסף, עור הבטן אצל נשים עובר מתיחה והתכווצות בשל הריונות. עליות וירידות במשקל במהלך החיים עשויים להשאיר אותנו עם עור מדובלל בבטן שקשה מאוד להחזיר לקדמותו. התוצאה של גורמים אלו, עבור לא מעט אנשים היא עור מדובלל ולא אסתטי, בעיקר בבטן התחתונה. למרבה המזל, ישנן מספר שיטות למיצוק עור הבטן ולשיפור המראה הכללי של הבטן – שיטות כירורגיות ושיטות ללא ניתוח כלל וכלל. מהן אותן שיטות למיצוק עור הבטן? למי מתאימה כל שיטה ואיך זה נעשה בפועל?

פעילות גופנית למיצוק העור, האמנם?

העובדה היא שפעילות גופנית, יעילה ככל שתהיה וממוקדת ככל שתהיה לא תמיד תעזור למצק את עור הבטן. הפעילות הגופנית יכולה לעזור לבנות שרירי בטן חזקים ובריאים שישפרו את מראה הבטן אך העור – לא מושפע מכך במיוחד. מי שסובל מעור מדובלל אולי יראה שינוי מסוים בעקבות שיפור המצב של שרירי הבטן אך לא מדובר בשינוי דרסטי. הסיבה היא שרובנו פשוט לא נוכל להגיע לבטן שטוחה ושרירית בעזרת פעילות גופנית אלא אם כן נקפיד ונתמסר לתהליך. עובדתית, מרבית האנשים לא עושים זאת בשל המאמץ הכרוך בכך והזמן הדרוש לקבלת שינוי משמעותי.

כל השיטות למיצוק עור הבטן ללא ניתוח

ישנן מספר שיטות למיצוק העור ללא ניתוח שניתן להיעזר בהן הן בסביבה הביתית והן במכוני קוסמטיקה העוסקים בעיניים ואצל רופאים ברפואה האסתטית:

ד"ר בני מייליק
מאמר זה בחסות ד"ר בני מייליק

מומחה בכירורגיה פלסטית

מיצוק העור עם תכשירים קוסמטיים

ישנם לא מעט תכשירים קוסמטיים שעוזרים למצק את העור. ניעתן לרכוש תכשירים מסוג זה בבתי הפארם במחירים הנעים בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים. הטיפול נעשה בבית וכולל מריחה של התכשיר למספר שעות או ללילה. כדי לקבל תוצאות משמעותיות יותר ניתן להיעזר בתכשירים פרא-רפואיים. חשוב לזכור כי תכשירים קוסמטיים אמנם משפרים את מראה העור אך אין ביכולתם לשנות עור מדובלל או בטן שאיבדה את המראה הצעיר שלה בשל הריונות, פגעי הגיל או ירידה ניכרת במשקל.

מיצוק העור בעזרת הקפאת תאי שומן (המסה)

תאי השומן בגוף שלנו לא נעלמים ולא נספגים על ידי הגוף אלא במידה והם נפגעים ומסולקים. למעשה, מספר תאי השומן בגוף האדם נשאר זהה לאחר גיל ההתבגרות. רוב תאי השומן בגופנו נמצאים שם כבר בלידה ואחרים מצטרפים בגיל הילדות ובתקופת גיל ההתבגרות. ברגע שתא שומן נוצר, הוא לא נעלם אלא יכול להתכווץ ולהתרחב. כדי להסיר תאי שומן מן הגוף יש להסירם פיזית – על ידי ניתוח (על אפשרות זו בהמשך). אך ישנה אופציה נוספת והיא הקפאת תאי שומן. בעזרת מכשור ייעודי, ניתן לקרר את תאי השומן תחת העור לטמפרטורה הגורמת להם להיספג על ידי הגוף. מדובר בתהליך שלא דורש הכנה מיוחדת, נמשך בין 20 דקות לשעה ואינו כולל תופעות לוואי מיוחדות. תוצאות ניתן לראות כבר לאחר מספר שבועות.

גלי רדיו ומכשיר לייזר

ניתן לעזור לעור שלנו להתחדש ולקבל חזרה את המראה הצעיר והבריא על ידי עידוד ייצור של קלוגן. הקלוגן אחראי בין השאר על מראה עור בוהק ורענן. כדי לעודד ייצור של קלוגן משתמשים או בקרן לייזר או בגלי רדיו RF החודרים לשכבה התחתונה של העור ומחממים אותו קלות. חימום עמוק זה מעודד ייצור של קלוגן אשר משפר את מראה הבטן על ידי יצירת מראה עור מתוח וצעיר יותר. הטיפול נעשה במשך כ-20 דקות עד חצי שעה וניתן לחזור עליו מספר פעמים עד להשגת התוצאות הרצויות. הטיפול אינו מתאים למי שבסובל מעור מדובלל מאוד באזור הבטן.

עיסוי לימפטי

מערכת הלימפה אחראית בין השאר על פיזור נוזלים בגוף האדם. העיסוי הלימפטי מגרה את בלוטות הלימפה על מנת לשנות את פיזור הנוזלים באזור מסוים. עובר מי שסובל מבטן נפוחה בשל הצטברות נוזלים, עיסוי לימפטי יכול לעזור מאוד להוריד את הבטן הנפוחה ולהשיב לה מראה אסתטי יותר.

פילינג להצערת העור

שיטה נוספת להשגת מראה בטן מוצקה יותר היא על ידי טיפול דווקא בעור הבטן באופן ממוקד. על ידי פילינג עמוק ומקצועי (אפשר במכוני קוסמטיקה פרא-רפואית או אצל מנתח פלסטי העוסק בשיטה) אפשר לגרום למראה עור מהודק יותר וצעיר יותר. מי שסובל מעור בטן מדובלל מעט ולא נזקק לשינויים גדולים יכול לראות שינוי לאחר מספר טיפולים בודדים. הטיפול נמשך כשעה- שעתיים (תלוי בשיטת הספציפית) ונעשה ללא כל כאב או אי נוחות.

הזרקת חומצה היאלורונית

החומצה ההיאלורונית קיימת בגוף שלנו באופן טבעי. עם הגיל, הכמות והאיכות שלה יורדים. ההשפעה על העור שלנו ניכרת – עור רופף יותר, פחות מתוח ופחות צעיר. כדי להחזיר לעור את המראה הרענן ניתן להזריק את החומצה ישירות לאזור בו רוצים לטפל. במקרה של הזרקת חומצה לאזור הבטן, הטיפול ימשך לא יותר מחצי שעה ויעשה במרבית המקרים ללא הרדמה או באלחוש מקומי בלבד. הטיפול מתאים למי שסובל מעור רופף בשל פגעי הגיל והזמן ופחות מעור מדובלל בשל הריונות או ירידה משמעותית במשקל. הזרקה של חומצה היאלורונית לבטן מתאימה מאוד כטיפול משלים לאחר ניתוח הרמת בטן.

מיצוק עור הבטן על ידי ניתוח פלסטי

כפי שראינו, ישנן מספר דרכים למצק את עור הבטן החל משימוש בתכשירים קוסמטיים ועד למכשור פרא-רפואי מתקדם. במרבית המקרים ניתן להגיע לתוצאה מסוימת אך כאשר מדובר בעור רופף, שומן עיקש או צורך בשינוי מראה ופיזור השומן באזור הבטן, התוצאות הטובות ביותר מתקבלות לאחר מתיחת בטן.

מתיחת בטן מלאה

מתאימה למי שסובל מעור רופף במיוחד באזור הבטן, נמצא במשקל תקין ובריאות איתנה. הניתוח מסיר את עודפי השומן והעור בבטן ומותיר מראה אסתטי וצעיר יותר. הניתוח אורך כ-3 שעות ונעשה בהרדמה כללית. מרבית המטופלים זקוקים לתקופת החלמה של למעלה משבוע ועד מספר שבועות להחלמה מלאה.

הסרת סינר

"סינר" נוצר כאשר הבטן התחתונה מאבדת מגמישותה, לרוב לאחר הריונות, ניתוחי בטן או ירידה גדולה במשקל. הבטן התחתונה למעשה "יורדת" לעיתים אפילו עד לאזור המפשעה. ניתן להסיר את הסינר וכך לשפר משמעותית את המראה הכללי של הבטן. לאחר הסרת העור והשומן העודף מן האזור. הרופא ימתח את העור וישיג מראה הרבה יותר נאה. הניתוח קל יותר ממתיחת בטן מלאה אך גם הוא נעשה בהרדמה כללית ודורש מספר שבועות של החלמה.

מיני מתיחת בטן

למי שסובל מעודף קל מאוד של שומן ועור בבטן , ניסה שיטות שונות למיצוק עור הבטן ללא הצלחה מרובה או עם תוצאות מוגבלות מוצעת אפשרות של מיני מתיחה. מיני מתיחת בטן נעשית בהרדמה מקומית, נמשכת מתחת לשעה ולא דורשת החלמה ארוכה. מדובר בהליך פשוט יחסית בו הרופא מסיר את מעט השומן והעור הבעייתיים, מותח את העור ותופר את האזור.

שם עורך

עורך ראשי באתר mothers.co.il

עוד על הכותב >

שם עורך

עורך ראשי באתר mothers.co.il

עוד על הכותב >