כללי

אחרי כמה זמן נהוג להחליף שתלים בחזה?

שתלי חזה הפכו לאחד מההליכים האסתטיים הפופולריים ביותר בעולם הכירורגיה הפלסטית, והם מאפשרים לנשים רבות לשנות ולעצב את מראה גופן. יחד עם זאת, בניגוד לדעה הרווחת, שתלי חזה אינם מיועדים להישאר לנצח, ונהוג להחליף אותם לאחר תקופה מסוימת. מתי בדיוק? אתן שואלות? קראו את הכתבה הבאה.

כמה זמן מחזיקים מעמד שתלי חזה

שתלי חזה מודרניים מתוכננים להיות עמידים ובטוחים לשימוש ארוך טווח. אולם, הם אינם מיועדים להישאר בגוף לנצח. רוב היצרנים מעריכים כי אורך החיים הממוצע של שתלים לחזה נע בין 10 ל-15 שנה, כאשר יש לציין כי זהו טווח ממוצע בלבד, וישנם מקרים רבים בהם שתלים מחזיקים מעמד לתקופות ארוכות יותר. גורמים כמו איכות השתל, טכניקת ההשתלה, ואורח החיים של המטופלת משפיעים על אורך חייו של השתל.

הסיבות להחלפת שתלים

קרע או דליפה בשתל הם הסיבות הנפוצות ביותר להחלפה שתלים בחזה. במקרה של שתלי סיליקון, דליפה כזו עלולה להיות קשה לזיהוי ללא בדיקת הדמיה. לעומת זאת, דליפה בשתלי מלח ניתנת לזיהוי מידי עקב שינוי בגודל השד. ישנן סיבות נוספות להחלפ השתלים, למשל הצטלקות קפסולרית (התקשות הרקמה סביב השתל), או רצון לשנות את גודל או צורת השתל. חשוב להיוועץ ברופא פלסטי מנוסה כדי לקבוע אם יש צורך בהחלפה.

סימנים המצביעים על הצורך בהחלפה

שינויים בצורה או בתחושה של השד עשויים להצביע על בעיה בשתל. שינויים אלה יכולים לבוא לידי ביטוי בתחושת קשיות, כאב, נפיחות, או במראה של אסימטריה בין השדיים. במקרים מסוימים, ניתן לראות קמטים או גלים על פני העור. חשוב לבצע בדיקות תקופתיות אצל הרופא המטפל ולדווח על כל שינוי או אי נוחות. בנוסף, מומלץ לבצע בדיקות הדמיה כמו MRI או אולטרסאונד מדי כמה שנים כדי לוודא את תקינות השתלים.

תהליך החלפת השתלים

החלפת שתלי חזה היא פרוצדורה דומה לניתוח ההשתלה הראשוני, אך עשויה להיות מורכבת יותר. הרופא מסיר את השתלים הישנים, מנקה את כיס השתל, ומכניס שתלים חדשים. במקרים מסוימים, ייתכן ויהיה צורך בהרמת חזה או בתיקון רקמות נוספות. זמן ההחלמה מהחלפת שתלים דומה לזה של הניתוח הראשוני, אך עשוי להיות קצר יותר. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא לגבי טיפול בפצע, הגבלת פעילות, ומעקב לאחר הניתוח כדי להבטיח החלמה מיטבית.

איך יודעים מתי הזמן המתאים להחליף

ההחלטה על החלפת שתלי חזה צריכה להתקבל בהתייעצות עם רופא פלסטי מוסמך. גם אם אין בעיות כלשהן, רבים ממליצים לשקול החלפה מניעתית לאחר 10-15 שנה כדי למנוע סיבוכים אפשריים. יש לקחת בחשבון גורמים כמו גיל המטופלת, מצב בריאותי כללי, והעלויות הכרוכות בניתוח נוסף. חשוב גם לשקול את הסיכונים והתועלות של החלפת שתלים לעומת הסרתם לחלוטין.

חידושים טכנולוגיים בתחום – כדאי לדעת

ההתקדמות הטכנולוגית בתחום והחומרים, שבהם משתמשים להליכים אלה, משפיעים רבות על נושא ההחלפה. יצרנים רבים משקיעים לא מעט מאמצים בפיתוח שתלים עמידים יותר, בעלי סיכון נמוך יותר לדליפות או לתגובות דחייה. למשל, ישנם מחקרים על שתלים המצופים בחומרים המפחיתים את הסיכון להצטלקות קפסולרית, אחד הסיבוכים הנפוצים המובילים להחלפת שתלים.

לסיכום

החלפת שתלים לחזה היא החלטה אישית המושפעת ממגוון גורמים רפואיים ואסתטיים. בעוד שאין כלל אצבע מדויק לגבי מועד ההחלפה, חשוב מאד להקפיד על מעקב רפואי קבוע ולהכיר את הסימנים העשויים לרמוז על כך שייתכן ונדרשת החלפה.

Mothers

Recent Posts

תפקידו של עורך דין לעבירות מין

אם יש עורך דין שיש לו תפקיד קריטי ובעל משמעות במערכת המשפט, זה כמובן עורך…

2 שבועות ago

שיטת חמשת השלבים של ד״ר חיים הלוי

במידה ואת מעוניינת בירידה במשקל והפחתת אחוזי השומן בגופך, סביר להניח שכבר נתקלת בשיטת 5…

3 שבועות ago

אוהל לאירוע בר מצווה או בת מצווה

כל חתן בר מצווה או כלת בר מצווה רוצים לחגוג את הגיעם למצוות בדרך ייחודית,…

חודש 1 ago

ניתוח קטרקט

רבים מהישראלים הסובלים מקטרקט יצטרכו, בשלב כזה או אחר, לגשת לניתוח קטרקט במטרה לשפר את…

חודש 1 ago

גילוי מוקדם של סרטן השד

גילוי מוקדם של סרטן השד הוא אחד מהגורמים המרכזיים המשפיעים על סיכויי ההחלמה. כאשר הסרטן…

חודש 1 ago

מהי מתיחת בטן?

אם מצאת את עצמך תוהה מהי מתיחת בטן והאם את זקוקה לה, מאמר זה יעשה…

חודש 1 ago